Tokratna pot je bila podobne dolžine kot lanska pot na Portugalsko. Razlika je v vozilu, saj je lanska pot bila narejena še s Hyundai kono, letošnja pa z Mustang Mach-E. Kljub različni velikosti baterija, imata obe vozili podoben uporabni doseg. Nobenega vozila na DC polnilnicah ne polnim na 100%, navadno se ustavim okoli 85%, izjemoma - če se zavleče kosilo - malo kasneje. Do 100% ga pa seveda napolnim, če imam možnost polniti čez noč na AC polnilnici, recimo v hotelu ali pred najeto hišo.
Tudi načina vožnje s spremembo vozila nisem bistveno spremenil. Kono sem vozil pretežno v režimu Sport, Mustanga pa v režimu Temparament. Oba z maksimalno regeneracijo, Mustanga v One pedal modusu, ki ga kona na mojo žalost ni imela. Da mi ta način vožnje najbolj ustreza je seveda posledica dejstva, da je prvi EV, ki sem ga uporabljal bil BMW i3. Še sedaj ga imam rad!
Hitrost vožnje je navadno omejitev + 10 km/h, nemške avtoceste pa 150 - 160, občasno je seveda potrebno preizkusiti tudi, kako se avto obnaša pri maksimalnih 188 km/h (na števcu). Nikoli nisem odobraval vožnje "v zaveterju" za katerimkoli vozilom, še najmanj za kamionom. Varnostna razdalja, razgled, sproščenost,... je mnogo pomembnejša kot privarčevanih 10 % stroškov za energijo. Tudi tempomat uporabljam redko, le na res prazni cesti prepustim avtomobilu vse pedale in volan.
Ker ima Ford z Ionity ugodno pogodbo za polnjenje njegovih vozil eno leto po prvi registraciji, sem prioritetno polnil na Ionity polnilnicah. Cena 0,31 €/kWh je dovolj ugodna. Ionity polnilni parki so po vsej EU dovolj gosto nameščeni in praktično ni potrebe po drugih ponudnikih. Razen tega ima Mustang funkcijo Plug and charge, ki je res "frajerska". Priklopiš in opazuješ druge, ki se zaj..avajo z raznimi aplikacijami ali karticami.
Na Švedskem sem se registrial še pri ponudniku MER, ki pokriva med ostalim tudi Norveško. Imajo ugodno ceno 3 krone/kWh za AC polnjenje.
Res pa mi je k ugodni ceni celotnega potovanja pomagal še Bonnet, pri katerem sem izkoristil vse možne popuste, akcije in promocije. Na ta način sem brezplačno napolnil skupno 288 kWh, pa še 25 mi jih je ostalo. Nekaj brezpačnih polnjenj je bilo še pri prenočiščih, ena HPC polnilnica pa je kar sama začela polniti medtem, ko sem jaz iskal pravi app, da bi jo zagnal. Nisem pa iskal raznih Lidl-ov, Aldi-jev,....
Predvsem na Norveškem, se je videlo, da polnilna infrastruktura ne dohaja rasti elektromobilnosti. Po občutku je že vsak tretji avtomobil na cesti električen in to se sevda tudi odraža na zasedenosti polnilnih parkov na glavnih magistralah. Tudi midva sva se enkrat odločila počakati na prazno polnilno mesto, trajalo je približno 5 minut. Sva se pa tudi peljala mimo parka s 6 polnilnicami, kjer je v vrsti čakalo vsaj 5 avtomobilov.
Podatke o vožnjah in polnjenju spremljam s programom Tronity, saj so Fordovi rahlo nezanesljivi.
Prevoženih je bilo skupaj 6535 km. Za celotno pot sva porabila 1268,1 kWh, kar pomeni skupno porabo 19,4 kWh/100km. Polovico poti predstavlja transfer skozi A in D do Skandinavije in na tej polovici je bila poraba cca 22,5 kWh/100km, po S, N in DN pa cca 16,5 kWh/100km. Na vseh poteh po Švedski in Norveški je bilo potrebno gretje, saj so zunanje temperature le redko presegle 12 °C.
38% sva polnila na AC polnilnicah, 62% pa na DC. Celotni stroški polnjenja znašajo 234,05 €, kar pomeni 0,18€/kWh oziroma 3,6 €/100km. Že zaradi tega podatka se ne trudim, da bi z načinom vožnje in iskanjem zastonkarskih polnilnic "prišparal" 20%.
V stroške potovanja moram seveda prišteti še vinjete, cestnine, trajekte, parkirnine,....
Avstrijsko vinjeto in kartico za dodatne cestnine imam celoletno. Za cestnine, vstope v mesta in lokalne trajekte sem se registriral pri ponudniku EPASS24. Poslati sem jim moral tudi kopijo prometnega dovoljenja, saj imajo predvsem na Norveškem EV marsikaj zastonj oziroma z velikim popustom. Do sedaj so me bremenili za dva trajekta preko fjordov v višini 51 €. Morda bo kakšna malenkost še prišla.
Precej dražja sta oba velika trajekta. Na poti proti severu sva se peljala iz Sassnitz-a(D) do Ystad-a (S) s superhitrim trajektom, doplačal sem še za bussines sedež in postrežbo. Cena je bial 232 €. Skoraj enako ceno sem plačal tudi za prevoz iz Kristiansand-a (N) do Hirsthals-a (DK).
Parkirnino sem plačal le enkrat in sicer v Kristiansandu z Easyparkom.
Za navigacijo sem uporabljal - s pomočjo Android avta - Goggle maps ali pa ABRP. Ta ima tudi to prednost, da prikazuje zasedenost polnilnic, ki jih imaš "nacijane". Fajn zadeva!
Tako, to bi bilo več ali manj vse. V kolikor kdorkoli želi konkretnejše informacije v zvezi s to potjo, me lahko kadarkoli kontaktira ali preko te strani, ali pa na e-mail bojan60@proton.me
Hvala!
Bojan in Barbara